JAK DOBRZE WYGLĄDAĆ NA PLAŻY?

04 lipiec / Zdrowie

Choć lato już w pełni, a czasu do urlopu większości z nas pozostało niewiele, nie załamujmy rąk – wciąż mamy szanse na poprawę sylwetki! Jak tego dokonać w zdrowy i skuteczny sposób? Poniżej zamieszczamy serię porad, które z pewnością sprawią, że będziecie się doskonale prezentować na plaży.

Po pierwsze – dieta

Chociaż zmiana sposobu odżywiania przynosi pożądane skutki na ogół dopiero po pewnym czasie, to nawet tydzień lub dwa mogą zdziałać cuda. Świetnym pomysłem jest głodówka oczyszczająca, która trwa do 3 dni. Poza spadkiem wagi, uwolnimy nasz organizm od wielu toksyn i sprawimy, że nasza skóra będzie wyglądała zdrowiej i młodziej. Warto też włączyć do swojej diety warzywa i owoce, które o tej porze roku są łatwo dostępne i stosunkowo tanie. Z owoców możemy sięgnąć po arbuza, który jest niskokaloryczny i z powodzeniem zaspokaja nasze zapotrzebowanie na słodkości. Produkty mączne możemy zastąpić kalafiorem, fasolką szparagową lub bobem. Niezłe rezultaty przynosi także odstawienie pieczywa, makaronów, słodyczy i ziemniaków. Podstawą podczas takiej diety jest żelazna dyscyplina – żadnego podjadania między posiłkami i przejadania się, gdyż musimy przyzwyczaić nasz organizm do spożywania mniejszych ilości cukrów i tłuszczy.

Odrobina ruchu nie zaszkodzi

Nie polecamy jednak restrykcyjnych diet, które po zakończeniu okresu „wilczego głodu” prowadzą do efektu jo-jo i mimo wyrzeczeń oraz szczerych chęci – ostatecznego wzrostu wagi. Lepiej odżywiać się racjonalnie, a kalorie spalać podczas wysiłku. Jakiego? To zależy od Ciebie – lato niesie mnóstwo możliwości. Lubisz grać w piłkę lub koszykówkę? Proszę bardzo! Mieszkasz niedaleko parku i chcesz pobiegać? Zrób to! Dawno nie byłeś na siłowni i pragniesz to nadrobić? Doskonale! Liczy się zaangażowanie i systematyczność, gdyż nawet kilka intensywnych treningów połączonych z odpowiednią dietą pozwoli spalić parę zbędnych kilogramów. Również osoby niezbyt wysportowane i cierpiące na różne schorzenia mogą bezpiecznie stymulować swój organizm do pracy podczas spacerów czy na basenie. Istotna jest także częstotliwość odżywiania i rozmiar porcji, które przyjmujemy. Najlepsze efekty daje spożywanie 5-6 posiłków dziennie w odstępie 2-3 godzin. Ważne, by każdy z nich był niewielkich rozmiarów i nie sycił nas do końca. Dlatego nie warto stołować się w restauracjach czy barach, gdyż najczęściej serwuje się tam posiłki w sporych porcjach, które są sporządzone z nieznanych nam składników.

Na plaży… słońce praży

Gdy już rozpoczniemy sezon plażowy, musimy pamiętać o kremie z właściwym filtrem. Szczególnie wysoki filtr powinni stosować ludzie o jasnej karnacji i delikatnej skórze. Karnacja warunkuje też czas, przez jaki możemy eksponować skórę na działanie słońca. Okres opalania powinien być przedzielany odstępami na schłodzenie organizmu w cieniu bądź w wodzie. Podczas plażowania zalecamy także spożycie dużej ilości, najlepiej chłodnych, płynów i chronienie głowy za pomocą chustki, kapelusza bądź czapki z daszkiem. Istotnym elementem naszej prezencji na plaży jest jedyny element ubioru, który stale przywdziewamy, czyli strój kąpielowy. Nie liczy się firma i najnowszy model – wystarczy że będzie dobrze dopasowany i wygodny. Wtedy nic nie pokrzyżuje naszych wakacyjnych planów i będziemy mogli cieszyć się każdą chwilą spędzoną nad wodą.