Raport Social Impact. Wpływ społeczny firm a wellbeing pracowników

Raport Social Impact. Wpływ społeczny firm a wellbeing pracowników

Pobierz raport

Co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba stawiająca dobro planety na pierwszym miejscu, a aż 64% Polaków zgadza się z opinią, że ludzie muszą traktować środowisko naturalne z większym szacunkiem. Takie postawy społeczne są niezwykle ważne w kontekście funkcjonowania firm i instytucji. Ich działania mają pozytywny, jak i negatywny wpływ na otoczenie, m.in.  na sposób życia ludzi, relacje międzyludzkie czy środowisko naturalne.

Według badań, które zostały zaprezentowane w raporcie Well.hr „Social Impact a wellbeing pracowników”, którego jesteśmy sponsorem, działania firm zgodne z zasadami odpowiedzialności społecznej mają wpływ nie tylko na dobrostan pracowników i rozwój przydatnych umiejętności, ale także na ich postawy w pracy. Badania wykazują, że osoby, które pracują w firmie odpowiedzialnej społecznie, odczuwają większą satysfakcję z wykonywanej pracy. Ponadto są bardziej zmotywowane i produktywne, widzą większy sens w tym, co robią. Dzięki temu częściej też polecają swoją firmę i pracodawców. Zaangażowanie, lojalność i wysoki poziom identyfikacji z firmą są niezbędne do budowania silnej marki, rozwoju biznesu oraz trwałych relacji między firmą a jej pozostałymi interesariuszami.

Zachęcamy do pobrania raportu, który jest zbiorem dobrych praktyk nowoczesnych przedsiębiorstw i aktualnych badań w tym obszarze i jego lektury!